SON DAKİKA

O Alışveriş Gıdadan Önce Geldi


Tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %7.1 arttı.


Türkiye İstatistik Kurumu'nun açıkladığı rapora göre; mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış, sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Ekim ayında, bir önceki aya göre yüzde 0,8 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışlarında ve gıda dışı satışlarda yüzde 0,6 otomotiv yakıtı satışlarında ise yüzde 1,5 azalma görüldü.


Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletim aygıtları satışları yüzde 0,1, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 7,7, posta veya internet üzerinden satışlar yüzde 2,1 azaldı. Elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 5, tekstil giyim ve ayakkabı satışları yüzde 0,9 artış gösterdi.


Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Ekim ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 0,2 azalma görüldü. Aynı ayda gıda dışı satışlar yüzde 1, otomotiv yakıtı satışları da yüzde 0,6 azalırken, gıda, içecek ve tütün satışlarında ise yüzde 1,6 artış meydana geldi.


Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 0,6, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 6,2, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 1,6, posta veya internet üzerinden satışlarda da yüzde 6,7 azalma olurken, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 7,1 oranında arttı.


Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Ekim ayında, Eylül ayına göre yüzde 0,2 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,6, gıda dışı satışlar yüzde 0,4 artarken, otomotiv yakıtı satışları yüzde 0,7 oranında geriledi.


Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Ekim ayında Eylül ayına göre yüzde 7,8 yükseldi. Yine bu ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 10,8, gıda dışı satışlar yüzde 6,2 artarken, otomotiv yakıtı satışları yüzde 7,4 artış görüldü.