SON DAKİKA

Başkan Şener Kırsoy ile özel röportaj


Mimarlar Odası Ödemiş Temsilcisi Mustafa Şener Kırsoy, kentsel dönüşüm nedeniyle inşaat sektörünün oldukça hızlandığı Ödemiş'te sektöre dair gelişmeleri ve mevcut durumu değerlendirdi.

Mimarlar Odası Ödemiş Temsilcisi Mustafa Şener Kırsoy, 1 Temmuz'da yürürlüğe gireceği yönünde beklentiler bulunan Yeni Tip İmar Yönetmeliği'nden Ödemiş'in imar plan revizyonuna ve kentsel dönüşüme, dek birçok konuda önemli açıklamalara bulundu. Kırsoy, 1/1000 ölçekli uygulama planı ve ada bazlı kentsel dönüşümün önemine vurgu yaptı.

Yeni Tip İmar Yönetmeliği'nin Ödemiş'e yansımalarıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan mimar Mustafa Şener Kırsoy, "1 Temmuz'dan itibaren faaliyete geçeceği söyleniyor. Bu taslakta olağanüstü değişiklikler yok aslında. Otopark olayına parselde çözüm getiriliyor. Şimdiye dek 'Parselde çözemiyorum ben, yola sıfır yerler gibi gerekçelerle ücretini yatıracağım inşaatını yapacağım' diyebiliyorduk. Şu anda yönetmelik diyor ki; parselinde dönüş noktaları izin vermiyorsa bunun ücretini alacaksınız. Gerekirse araç asansörü kurulmasını bodruma indirilmesini öngörüyor.

1/1000 ÖLÇEKLİ PLAN BEKLENİYOR

Özetle mümkün oldukça ücret almadan yerinde çözüm başladı. Tabi bu geç kalınmış bir olay. Bizim asıl Ödemiş'teki sıkıntı şu. 1/5000 ölçekli plan askıdan indi, itiraz sürecinin ardından 1/1000 ölçekliler hazırlanacak. 1/1000 ölçekli planla birlikte uygulanacak 18. madde ile parsellerin en azından hakkaniyetli dağılımı sağlanacaktır diye düşünüyorum" dedi.

Yıllardır başka yerleşim merkezlerinde yapıldığı halde uygulama için Ödemiş'te geç kalındığını ifade eden Kırsoy, "15-20 sene önce bu uygulamalar yapılsaydı şu anki yönetmelikler bizi hiç zorlamayacaktı" diye konuştu.

"ADA BAZLI KENTSEL DÖNÜŞÜMÜ HEP ÖNERDİK"

Ödemiş'te kentsel dönüşümün ada bazlı olması gerektiği yönünde bugüne dek hep önerilerde bulunduklarını belirten Kırsoy, "2013 yılı Temmuz ayında Kentsel Dönüşüm başladı. 1/1000 ölçekli plan ve 18. Madde uygulamasıyla düzene girecek inşallah. Ada bazında kentsel dönüşüm olmasını hep önerdik. Çünkü 2014'ten bu yana inşa edilen yapılar sokak içinde tek katlı içinde oturulmayan bina ya da tek kişinin yaşadığı evlerin yerine yapıldı. Biz o binaları yıktık, yerine 10 daireli binalar yaptık. 10 dairenin 10 aracı o sokağa girdi. Yılbaşına kadar da ücretini aldık otopark istemedik. Bu sefer ne oldu ara sokaklar işin içinden çıkılamaz bir hale geldi.

Belediyeyle görüşmelerimizde Ödemiş'e özel çözümlerle ilgili taslaklar üzerinde durduk ancak yol kat edemedik. Şu anda belediyede yılbaşından beri uygulanan otoparkı parselde çözme zorunluluğu işin altyapısı hazırlanmadığı için şu anda vatandaş sıkıntı çekiyor. Parselde çöz denildiği için zemin katı dükkansa dükkan ölüyor böyle bir sorun var" dedi.

ŞEHİRCİLİK İÇİN KOMİSYON ÖNERİSİ

Tip imar yönetmeliğinin otopark başta olmak üzere vatandaşın hayatını kolaylaştırma üzerine çözümler sağladığını belirten Kırsoy, ancak asıl önemli olanın uygulama olduğunu ifade etti.
Tip imar yönetmeliğiyle getirilmek istenen binaların rengine belediyelerin karar vermesi uygulamasının yeni bir durum olmadığını, belediyelerin hali hazırda böyle bir yetkinini bulunduğunu sözlerine ekleyen Kırsoy, "Aslında olması gereken şu; biz plan projeleri çizerken belediyeden ruhsatı almadan önce projelerin üzerinde renklerini belirtmemiz gerekir. Bizim o noktada belediyeyle ilişkilerimiz de iyi. Görüşlerimize saygı duyuyorlar. Belediye karar verici olsa da için de bizim de bulunacağımız bir komisyonla karar verileceği için sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Yetkili odaların temsilcileri, belediyedeki yetkililer, ilçede bu alanda görev yapanların da katılımıyla Şehircilik komisyonu gibi bir komisyon oluşursa daha derli toplu bir şehirleşme sağlanabilir" dedi.


Başar Uçar

Hiç yorum yok