SON DAKİKA

Ödemiş'te araç sayısı 70.000 ve eklenmeye devam ediyor


Karayolları`nın 2016 yılı istatistiklerine göre Ödemiş'in ana caddelerini oluşturan 2 kilometrelik bölümü günde 10 bin 800 araç kullanıyor. Bir önceki yıla göre araç sayısı artışı 750'ye yaklaştı.

Araç sayısının 70 bine dayandığı, Kiraz ve Beydağ'a geçiş güzergahı üzerinde yer alan Ödemiş'te çevreyolu için kamulaştırmanın başlayacağı yönündeki açıklamalar heyecan yarattı. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün 2016 yılı verileri de ilçedeki çevreyolu ile bölgede devam eden bölünmüş yol çalışmalarına duyulan ihtiyacı gözler önüne serdi.

2 KİLOMETREDE GÜNDE 11 BİN ARAÇ

Ödemiş'in girişinden Tekstil'deki Birgi-Kiraz kavşağına kadar uzanan 2 kilometrelik ana arterde 2016 yılındaki günlük araç yoğunluğu 10 bin 800'e ulaştı. 2015'te 10 bin 52 olarak belirlenen yoğunluğun artmaya devam ettiği gözlendi. Ordu, Mithatpaşa ve Atatürk caddelerini kapsayan istatistiklere göre caddeyi kullanan 10 bin 800 aracın 8 bin 945'ini otomobiller oluşturdu.
Araç sayısı kadar otopark sorununun da ön plana çıkmaya başladığı ilçede Birgi, Kiraz ve Beydağ gibi merkezlere ulaşımda kullanılan caddelerdeki yoğunluğun çevreyoluyla birlikte bir parça da azalacağı düşünülüyor.

KONVOY YOLUNDA YOĞUNLUK ARTTI

Bölünmüş yol çalışmalarının devam ettiği güzergahlardan Çatal-Ödemiş arasında günlük araç yoğunluğu 7 bin 461, Çatal-Bayındır arasında da 8 bin 62 olarak ölçüldü.

Tarımsal üretimin yoğun olduğu bölgede traktörlerin de aynı yolu kullanması sebebiyle uzun araç konvoylarının oluştuğu Ödemiş-Kaymakçı yolunda da yoğunluk bir önceki yıla göre arttı. Ödemiş-Kaymakçı arasını günde ortalama 7 bin 738 aracın kat ettiği tespit edildi. Yoğunluğun Kaymakçı'dan itibaren azalmaya başladığı gözlenirken günlük ortalama 3 bin 619 aracın da Kiraz-Sarıgöl karayolunu kullandığı belirlendi.

OVAKENT YOLUNDA GÜNDE 7300 ARAÇ

İl yolları kapsamındaki Ödemiş-Ovakent yolunun 2016 yılı istatistikleri de oldukça dikkat çekti. Ovakent yolunu 2016 yılında kullanan araç sayısı günlük ortalama 7 bin 287 olarak tespit edildi. Ödemiş-Birgi yolunu da günde 5 bin 41 araç kullandı. Bölünmüş yol çalışmalarına başlanan Belevi-Tire yolunun günlük araç yoğunluğu 6 bin 409, Tire-Gökçen yolunun günlük araç yoğunluğu da 7 bin 411'e ulaştı.

DUBLE YOL BEKLENİYOR
Bölgenin gündemine 2010'lu yıllarla birlikte giren ve uzun zamandır tamamlanması beklenen 92 kilometrelik Torbalı-Bayındır-Ödemiş-Kiraz karayolu kapsamında Bayındır'da yeni çevre yolu açılırken çalışmalar Torbalı-Bayındır, Çatal-Ödemiş ve Kaymakçı-Kiraz civarında devam ediyor. Ödemiş ve Kiraz'a çevreyollarının açılacağı, demiryolu geçitlerinin üstgeçitlerle aşılacağı, güzergahın mevcut karayoluna göre bazı noktalarda değişeceği projenin 2018 yılında tamamlanması bekleniyor.
Nüfusu 130 bini aşan ve 70 bine yaklaşan araç sayısıyla Türkiye'nin ender ilçelerinden olan Ödemiş'te çevreyolu ile şehir içi trafik yoğunluğunun bir parça da olsa azalacağını ifade eden vatandaşlar, Ödemiş'i çevre il ve ilçelere bağlayan yolların genişletilmesinin hayati önem arz ettiğini dile getirdi.

Başar Uçar

Hiç yorum yok