Ödemiş Bilim ve Deneme Merkezi Çocukları Bekliyor
Uzun yaz teneffüsü sona eriyor, ders zamanı başlıyor. Okulların açılması haberlerde; "Ders Zilinin Çalmasına Günler Kaldı" denilerek verilir. Okulların açılmasıyla çocuklar yeniden dört duvar arasına gömüldüklerini hisseder, büyüklerin "ders çalış" sözleri onların iç sıkıntılarını arttırır...
Yeni bir ders yılı; kapıya gelip dayanan yeni masrafların yanı sıra, evlerde bir telaş başlatır, okuldaki eğitim ve öğrenme kalitesi sorgulanır, çocuğun imtihanlar temposuna alışması ailelerin kabusu haline gelir.
Çocuk çevresinden gerekli desteği görmezse, yönlendirilmezse, bir süre sonra bir başarısızlık sarmalının içine girer. Öğrencilerin okulların açılmasıyla yaşadığı minik depresyonlardan bir nebze olsun uzaklaşmaları için eğlenceli bilim oyunları sıkıntılarını atlatmada yardımcı olur.
Oyun oynayarak öğrenmek bilimsel bir metottur. Çocukların becerilerini geliştirmek ve güçlendirmek okulun yanısıra, aile büyükleri için sorumluluk isteyen ve hiç de kolay bir süreç değil. Bu süreç çocuğun yaşamında büyük bir değişim anlamına geliyor.
Çocukların donanımlı olması, enerjisini keşfedicilik ve yaratıcılık becerisine dönüştürmesi büyüklerin sorumluluğundadır. Okulda çocuk hayat ile yüzleşiyor, farklı yapıda/karakterde insanlarla ve sorunlarla karşılaşıyor, kendince sorun çözüyor. Velhasıl, hayata hazırlanıyor.
Büyükler dahi bir anda böyle bir ortama bırakılsa ne oluyor? Siz ne hissedersiniz.
Son derece normal bir durum, ebeveynler olarak ne hissettiysek, kendimizi çocuklarımızın yerine koyacağız.
Okulda öğretilenler, pratik hayat ile desteklenmeli, okuldaki dersler doğadaki gerçeklerle kıyaslanarak anlaşılmalı. Öğrencinin kendi sağlam bilgisi, kendi yargısı oluşmalı.
İnternet ağı sayesinde dünya`nın bir ucundaki bilgiye ulaşıyoruz. Ancak, temel öğrenme aracı görerek ve deneyerek kavramadır. Abartmadan, sonraki yıllara hazırlayarak ve sabırla çocuklarımızın öğrenme kanalları açılmalıdır. Teknolojik yeniliklere uyum sağlamak için temel bilimsel bilgilerin hazmedilmesi gerek.
Üniversite sınavı sonuçlarında sözel sorulardaki başarı, sayısalda yok. Bu durumu Türkiye`de bilime, bilgiye, araştırmaya ve geliştirmeye verilen önemin azlığına bağlamak olası.
Çocuklar oyunla öğrenir; deneyip yanılarak, dokunarak, bozarak, gülüp ağlayarak, ama her defasında bizzat yaşayarak öğrenir. 2012 yılında açılan Ödemiş Belediyesi Deneme ve Bilim Merkezi çocuklar için bilime ve bilgiye bağlı öğrenmeye zemin yaratmanın etkili yollarından biri olarak hizmet veriyor. Derslere yardımcı olma ve bilimsel gelişim görevini yerine getiriyor. 100`den fazla deney seti ve her deneyi öğrencinin kendisinin "elleşerek" yapması, orada görevli öğretmenlerin yardımı ve anlatımı ile ders konularının desteklenmesi önemli bir fırsat. Deneme ve Bilim Merkezi, öğrencilerin yanı sıra bilime meraklı yetişkin kişilere de hizmet veriyor.
Ders konuları arasında, fakat deney seti bulunmadığı için yapılamayan deneyler ve anlatımlar Ödemiş Deneme ve Bilim Merkezinde yapılabilir. Bu da öğretmelere düşen bir görev.
Okul günleri sancılıdır. Okulda öğrenilenlerin desteklenmesi gerekir. Gelişigüzel yapılan ödevlerle yetinilmemelidir. Ödemiş Deneme ve Bilim Merkezinden yararlanmak durumu kolaylaştıracaktır. Merkezde sergilenen teknolojik aygıtlar insanin ufkunu açıyor, bilimsel ve teknolojik yetkinlik kazandırıyor. Öğrencilerin hem ilerde gireceği imtihanlar, hem de hayatı kavramaya yardımcı olacağı için sunulan bu olanak değerlendirilmelidir.
Sadece okul zili çalmıyor, Deneme ve Bilim Merkezi Ödemiş`in meraklı çocuklarını bekliyor.
Yeni bir ders yılı; kapıya gelip dayanan yeni masrafların yanı sıra, evlerde bir telaş başlatır, okuldaki eğitim ve öğrenme kalitesi sorgulanır, çocuğun imtihanlar temposuna alışması ailelerin kabusu haline gelir.
Çocuk çevresinden gerekli desteği görmezse, yönlendirilmezse, bir süre sonra bir başarısızlık sarmalının içine girer. Öğrencilerin okulların açılmasıyla yaşadığı minik depresyonlardan bir nebze olsun uzaklaşmaları için eğlenceli bilim oyunları sıkıntılarını atlatmada yardımcı olur.
Oyun oynayarak öğrenmek bilimsel bir metottur. Çocukların becerilerini geliştirmek ve güçlendirmek okulun yanısıra, aile büyükleri için sorumluluk isteyen ve hiç de kolay bir süreç değil. Bu süreç çocuğun yaşamında büyük bir değişim anlamına geliyor.
Çocukların donanımlı olması, enerjisini keşfedicilik ve yaratıcılık becerisine dönüştürmesi büyüklerin sorumluluğundadır. Okulda çocuk hayat ile yüzleşiyor, farklı yapıda/karakterde insanlarla ve sorunlarla karşılaşıyor, kendince sorun çözüyor. Velhasıl, hayata hazırlanıyor.
Büyükler dahi bir anda böyle bir ortama bırakılsa ne oluyor? Siz ne hissedersiniz.
Son derece normal bir durum, ebeveynler olarak ne hissettiysek, kendimizi çocuklarımızın yerine koyacağız.
Okulda öğretilenler, pratik hayat ile desteklenmeli, okuldaki dersler doğadaki gerçeklerle kıyaslanarak anlaşılmalı. Öğrencinin kendi sağlam bilgisi, kendi yargısı oluşmalı.
İnternet ağı sayesinde dünya`nın bir ucundaki bilgiye ulaşıyoruz. Ancak, temel öğrenme aracı görerek ve deneyerek kavramadır. Abartmadan, sonraki yıllara hazırlayarak ve sabırla çocuklarımızın öğrenme kanalları açılmalıdır. Teknolojik yeniliklere uyum sağlamak için temel bilimsel bilgilerin hazmedilmesi gerek.
Üniversite sınavı sonuçlarında sözel sorulardaki başarı, sayısalda yok. Bu durumu Türkiye`de bilime, bilgiye, araştırmaya ve geliştirmeye verilen önemin azlığına bağlamak olası.
Çocuklar oyunla öğrenir; deneyip yanılarak, dokunarak, bozarak, gülüp ağlayarak, ama her defasında bizzat yaşayarak öğrenir. 2012 yılında açılan Ödemiş Belediyesi Deneme ve Bilim Merkezi çocuklar için bilime ve bilgiye bağlı öğrenmeye zemin yaratmanın etkili yollarından biri olarak hizmet veriyor. Derslere yardımcı olma ve bilimsel gelişim görevini yerine getiriyor. 100`den fazla deney seti ve her deneyi öğrencinin kendisinin "elleşerek" yapması, orada görevli öğretmenlerin yardımı ve anlatımı ile ders konularının desteklenmesi önemli bir fırsat. Deneme ve Bilim Merkezi, öğrencilerin yanı sıra bilime meraklı yetişkin kişilere de hizmet veriyor.
Ders konuları arasında, fakat deney seti bulunmadığı için yapılamayan deneyler ve anlatımlar Ödemiş Deneme ve Bilim Merkezinde yapılabilir. Bu da öğretmelere düşen bir görev.
Okul günleri sancılıdır. Okulda öğrenilenlerin desteklenmesi gerekir. Gelişigüzel yapılan ödevlerle yetinilmemelidir. Ödemiş Deneme ve Bilim Merkezinden yararlanmak durumu kolaylaştıracaktır. Merkezde sergilenen teknolojik aygıtlar insanin ufkunu açıyor, bilimsel ve teknolojik yetkinlik kazandırıyor. Öğrencilerin hem ilerde gireceği imtihanlar, hem de hayatı kavramaya yardımcı olacağı için sunulan bu olanak değerlendirilmelidir.
Sadece okul zili çalmıyor, Deneme ve Bilim Merkezi Ödemiş`in meraklı çocuklarını bekliyor.