SON DAKİKA

Ödemiş’te Taksici Olmak


Geçtiğimiz aylarda İstanbul’da uygulanmaya başlanan “Sürdürülebilir Toplu Ulaşım İçin Karakutu” projesinin İzmir’deki ESHOT’larda uygulanması planlanıyor.


Toplanan verilerle anlık uyarıların ve geçmişe yönelik raporlamaların takibini sağlayan sistem ESHOT şoförleri ve İzmir halkında merak uyandırdı. Beklentilerin olumlu yönde olduğu projenin İzmir’de uygulanacağı tarih henüz belirlenmiş değil.Peki taksi şoförleri neden bu kapsamda değerlendirilmiyor? Gece gündüz demeden bazen şehirlerarası dahi çalışan taksicilerin can güvenliği için geliştirilen imdat butonu ve benzeri sistemler İzmir’de ve Ödemiş’te nasıl uygulanıyor? Bunları Ödemiş Hastane Taksi Durağı’nda çalışan taksici İsmail Özbek ile konuştuk.


Ödemişli İsmail Özbek 55 yaşında ve on yıldır taksicilik yapıyor. Söze taksicilerin can güvenliği için alınan tedbir sistemlerini sorarak başladık. Özbek; “Herhangi olumsuz bir durumda yapabileceğimiz ilk hareket polisi aramak. Herhangi bir güvenlik butonu gibi sistem kullanmıyoruz. Buralar da zor zaten. İzmir’de kullanımı da çok yaygın değil.” diyor.


“İlk 10 dakika içerisinde taksiye binen müşterinin nasıl bir ruh yapısına sahip olduğunu çözümlüyoruz.” diyen Özbek ilçelerde taksicilik yapmanın zorluklarından da bahsetti. Güvenlik sistemine gelene kadar anlaşılan o ki çözümlenmesi gereken önemli sorunlar var. İsmail Özbek ilk başta korsan taksilere dikkat çekiyor.


“Her köyde korsan taksi var. Taksi çıkma araçlar ucuz olduğundan satın alınıp rengi onarıldığında hemen taksi olarak kullanılmaya başlanıyor. Bunu diğer arabalara yapan da var. Ama bunların sigortası yok, sürücünün kim olduğu bellisiz. Ödemişlilere tavsiyem her sarı renkli arabayı taksi zannetmesinler. Duraklardan binsinler taksiye.” diyen Özbek önceliğin insana değer vermek, kendilerinin ve ailelerinin başlarına gelmesini istemedikleri hiçbir şeyi başkasına da yaşatmamak olduğunun altını çiziyor. İnsan hayatı taşımanın sorumluluğunu iyi bildiklerine dikkat çeken Özbek aynı duyarlılığı müşterilerden de beklediğini ifade etti.


“İyi niyet çabamızı görsünler istiyoruz. Bazen bir müşteri beşinci kata kadar çağırıp bavulunu, eşyasını aşağıya taksiye kadar taşıtmak istiyor. Kıramıyoruz ama biz taksiciyiz hamal değiliz. Hasta, yaşlı ve çocuklu bayanlara dikkat göstermekten ise asla vazgeçmeyiz.” diyen Özbek eşya kaybı yaşanan durumlarda ise hemen polise başvurduklarını söylüyor.


“İzmir’deki taksiciler bir müşteriyi alıp gideceği yere bıraktıktan sonra durağa dönene kadar defalarca yeni bir müşteriye denk gelirler. Bizim için ise bu durum piyango niteliğinde. Ancak kırk yılda bir denk gelir.” diyen Özbek Ödemiş’teki bütün meslektaşlarına da kazasız belasız hayırlı işler diledi.