SON DAKİKA

Bankalar Artık Facebook Arkadaşlarını İnceliyor


ABD'de havaalanlarında yolcuların sosyal medya hesaplarının denetlenmesinden sonra şimdi de Türkiye`deki finans çevreleri bir süreden beri kredi vermeden önce müşterilerinin Facebook arkadaşlarının kredi seviyesine bakıyor.

Amerika`ya giriş esnasında yolcuların sosyal medya hesaplarının kontrol ediliyor olmasından sonra bu durum farklı bir şekilde Türkiye`ye de yansıdı.
Bir süreden beri Türkiye`deki finans çevreleri, müşterilerinin Facebook hesaplarını inceleme altına alıyor.
Küresel çapta toplam 1.7 milyar abonesiyle dünyanın en büyük insan grubu olan Facebook, kullanıcıları hakkında sahip olduğu çok detaylı bilgilerle Türkiye'de finans sektöründen perakendeye kadar pek çok şirket tarafından aktif olarak kullanıyor.
Bankalar tüketici kredisi vermeden önce olası müşterilerin Facebook hesaplarını inceliyor ve kullanıcının arkadaş çevresinin kredi seviyesini mercek altına alıyor. Pek çok göstergenin yanı sıra müşterinin sosyal medyadaki durumu da göz önünde tutulduktan sonra müşterinin kredi riski hesaplanıp olumlu veya olumsuz yanıt veriliyor. Diğer bir ifadeyle müşterinin finansal durumu iyi olsa bile Facebook'taki arkadaş çevresinin durumunun iyi olmaması müşterinin kredi notunu olumsuz etkiliyor. Benzer uygulama sigorta şirketleri için de geçerli. Kuruluşlar müşterilerinin sosyal medyaya yükledikleri görsel içerikleri inceleyerek risk primlerini yeniden oluşturuyor. Örneğin eğlence mekânlarında çekilmiş fotoğraflarda masaların üstünde büyük miktarda yağlı, şekerli yiyecekler ve çok sayıda alkol şişesinin bulunması hem sağlık hem de trafik sigortalarının primini etkiliyor.
Kısacası sosyal medya kullanıcılarının geleceğine çok boyutlu bir şekilde etki ediyor.