Tüketici En Çok Onlardan Şikayetçi
15-21 Mart tarihleri arasında kutlanan Tüketiciyi Koruma Haftası`nda tüketicinin en çok kimden şikayetçi olduğu en çok konuşulan konu oldu.
Tüketici bilincini geliştirmek ve bu yönde hak arama alışkanlıklarını yaygınlaştırmak amacıyla ülkemizde her yıl 15-21 Mart tarihleri arasında "Tüketiciyi Koruma Haftası" düzenleniyor.
eko
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı`nın yapmış olduğu bir açıklamaya göreyse Türkiye`de geçtiğimiz yıl Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan toplam tüketici şikayet sayısı 1 milyon 794 bin 376 oldu.
Başvuruların yüzde 85`i tüketici lehine sonuçlanırken yapılan denetlemeler sonucunda 2011 yılında ürünlerde güvensizlik oranı yüzde 38,6 iken 2016 yılı sonu itibarıyla bu rakamın yüzde 4,1`e gerilediği saptandı.
Medya Takip Ajansı Interpress'in yapmış olduğu medya araştırmasına göreyse 2016 yılı içinde karara bağlanan tüketici şikayetlerinin çoğunluğu bankacılık sektörü ile ilgili olurken ikinci sırada ise haberleşme sektörünün geldiği belirlendi.