Vosvoslar ve Vosdostlar
Kıymetli okurlarım hepinize merhaba.
Günler su gibi akıp geçerken hafta sonu Ankara'da katıldığım Ulusal Vosvos dernek ve klüpleri başkanları toplantısı ve Vosvos sevdası konularında sizlerle biraz hasbihal edelim istedim.
Malumunuz olduğu üzere bendeniz bir Vosvos tutkunuyum ve bunu ileri seviyeye taşıyarak buradaki arkadaşlarımızla birlikte Küçükmenderesli Vosvoscular olarak geniş çaplı etkinliklerde yer almanın ve yöremizi Vosdostlarımıza tanıtmanın hazzını ve gururunu yaşıyorum. Geçen hafta Türkiye'nin en köklü Vosvos derneklerinden olan Ankara Volkswagen Dayanışma Derneği Volksder'in daveti üzerine, kulübümüzü temsilen Tefik Çavuş ağabeyimle Ankara'ya gittik. Tüm yurttan Vosvos camiasının ileri gelenleriyle çok mükellef bir kahvaltı yaptık ve ilk defa düzenlenen bu toplantıda tanışma ve kaynaşma sağladık. Volksder başkanımız Hasan Berber ve yönetimi sağ olsunlar bizleri çok iyi ağırladılar ve hediyeler bile verdiler. En önemlisi Anıtkabir'e yüze yakın Vosvos sevdalısıyla yaptığımız anlamlı ziyaretti. Resmi bir törenle Atamızın mozolesine çelenk sunma ardından Başkanımız Hasan Berber'in Anıtkabir Özel defterini imzalamasıydı. Bizlere çok gurur verici bir gün yaşatan Volksder yönetimine sonsuz teşekkürlerimizi iletirken Türkiye'nin her yerinden bir mesajla katılım sağlamak adına yolları hiçe sayarak Ankara'ya gelen Vosdostlarımıza da şükranlarımı sunuyorum.
Bazı insanların anlam veremediği Vosvos Sevdasını anlayabilmek için Vosvosun tarihini bilmek gerekir. Yıllardır gönüllere taht kuran Vosvosların geçmişi 2. dünya savaşına dayansa da onlar her zaman sevginin ve barışın simgesi oldular ve olmaya devam ediyorlar.
İlk kez 1939`da Hitler`in siparişiyle üretilen ve 45 yılda 21 milyon satarak Dünyanın gelmiş geçmiş en çok satan otomobili konumunda.
`Beş kişilik bir aile rahatça sığsın, 100 km.`de altı litre benzin yaksın, sıfırın altında soğuğa dayansın ve fiyatı da 1000 markın altında olsun!`
Bu hedefle yaratılan ve dünyada efsaneye dönüşen otomobil bugün hala yollarda..
Vosvos, ilk kez Alman diktatör Adolf Hitler`in `halk otomobili` siparişi üzerine hayata geçirildi. İlk olarak 1931 yılında Stutgart`ın arka sokaklarındaki atölyesinde 55 yaşındaki Ferdinand Porsche tarafından tasarlanan Volkswagen, Hitler`in halk otomobili projesiyle birleştirilince geniş kitlelerle buluşup yollara düştü.
Ferdinand Porsche ile görüşen Hitler, halk için bir otomobil istiyordu. Bu öyle bir otomobil olmalıydı ki, `iki yetişkin ve üç çocuğunu rahatlıkla içine almalı, 100 km.`de altı litre benzin yakmalı, sıfırın altında ısı koşullarına dayanmalı ve değeri de kesinlikle 1000 markın altında` olmalıydı. Böylece Porsche, daha önceki çalışmalarından yola çıkarak ilk Volkswagen`i tasarladı.
Bu otomobilin halk için yapıldığını ve günlük yaşamlarının önemli bir parçası olacağını belirten Hitler, otomobile, `sevinç getiren güç otomobili` anlamında `Kraft Durch Freude-Wagen (KdF-Wagen)` adını verdi. Seri üretime 1939`da başlandı. Bu yıldan itibaren Volkswagen sahibi yapılmak üzere 270 bin Alman`dan kesilen yüz binlerce mark, savaş bütçesine aktarılmış ve 2. Dünya Savaşı`nda kullanılmıştı.
Volkswagen, otomobil tarihinde kesintisiz olarak en uzun süre üretilen
araç olma rekoruna sahip. 45 yıl boyunca 21 milyonla `en çok satan rekoru` da olan otomobillerin bir diğer özelliği ise en çok değişim geçiren araç olması. Vosvoslar, 1934`ten 1990`lara dek 269 bin değişikliğe imza atmış.
Sinema tarihinde başrol oynayan tek otomobil olma özelliği de bir Vosvos olan Herbie`ye ait... Bir Vosvos`u yalnızca onun yaşamı üzerinden anlatan tek sinema filmi olan `Love Bug-Aşk Böceği`, 1969`da gösterime girdiğinde dünyanın dört bir yanındaki Vosvos tutkunlarının yanı sıra milyonlarca çocuk ve yetişkin sinemalara akın etmişti. İlk Herbie filmi 1972`de Türkiye`de gösterime girdiğinde, gişe rekorları kırmıştı.
Vosvos otomobiller, dünyanın büyük bölümünde `böcek`, Türkiye`de `tosbağa` ve `kaplumbağa` Meksika`da ise herkeste bir tane bulunduğu için `göbek deliği` ismiyle tanınıyor.
Vosvos arabaların bir özelliği de sahiplerinin selamlaşmaları... Vosvos sahipleri, birbirlerini hiç tanımasalar bile yollarda karşılaştıklarında farlarını yakıp söndürerek selamlaşıyor.
Türkiye`den Brezilya`ya, ABD`den Endonezya`ya, Yunanistan`dan Meksika`ya dek dünyanın dört bir yanında onlarca Vosvos kulübü bulunuyor.
İlk üretim çalışmaları 1931 yılında Almanya`da başlayan ve son kez 2003 te Meksika`da üretilen Vosvoslar 72 yıllık bir hikayeyi yollara perçinledi..
Bizler de Vosvos sevdasını yaşatmak ve diğer vosdostlarımızla kaynaşmak adına hiçbir etkinliği ve toplantıyı kaçırmamaya çalışıyoruz. Küçükmenderesli Vosvoscular olarak Ankara'da Ödemiş'i temsil etmek ve diğer kardeşlerimizin yöremizdeki etkinliklere katılımını sağlayabilmek adına bu toplantıya iştirak ettik. Ödemiş ve yöresinin tanıtımında bizlerin de bir damla katkısı var ise ne mutlu bizlere. Vosvos sevdası anlata anlata bitmez. Eşim Özlem Erakyol'un birkaç ay önce kaleme aldığı yazıyı da okuyarak vosvos sevdasının derinliklerine dalabilirsiniz. Tabi ki daha bitmedi, önümüzdeki günlerde de zaman zaman vosvoslarımızdan bahsetmeye devam edeceğiz. Önümüzdeki hafta görüşmek üzere hoşçakalın…
melih erakyol
Günler su gibi akıp geçerken hafta sonu Ankara'da katıldığım Ulusal Vosvos dernek ve klüpleri başkanları toplantısı ve Vosvos sevdası konularında sizlerle biraz hasbihal edelim istedim.
Malumunuz olduğu üzere bendeniz bir Vosvos tutkunuyum ve bunu ileri seviyeye taşıyarak buradaki arkadaşlarımızla birlikte Küçükmenderesli Vosvoscular olarak geniş çaplı etkinliklerde yer almanın ve yöremizi Vosdostlarımıza tanıtmanın hazzını ve gururunu yaşıyorum. Geçen hafta Türkiye'nin en köklü Vosvos derneklerinden olan Ankara Volkswagen Dayanışma Derneği Volksder'in daveti üzerine, kulübümüzü temsilen Tefik Çavuş ağabeyimle Ankara'ya gittik. Tüm yurttan Vosvos camiasının ileri gelenleriyle çok mükellef bir kahvaltı yaptık ve ilk defa düzenlenen bu toplantıda tanışma ve kaynaşma sağladık. Volksder başkanımız Hasan Berber ve yönetimi sağ olsunlar bizleri çok iyi ağırladılar ve hediyeler bile verdiler. En önemlisi Anıtkabir'e yüze yakın Vosvos sevdalısıyla yaptığımız anlamlı ziyaretti. Resmi bir törenle Atamızın mozolesine çelenk sunma ardından Başkanımız Hasan Berber'in Anıtkabir Özel defterini imzalamasıydı. Bizlere çok gurur verici bir gün yaşatan Volksder yönetimine sonsuz teşekkürlerimizi iletirken Türkiye'nin her yerinden bir mesajla katılım sağlamak adına yolları hiçe sayarak Ankara'ya gelen Vosdostlarımıza da şükranlarımı sunuyorum.
Bazı insanların anlam veremediği Vosvos Sevdasını anlayabilmek için Vosvosun tarihini bilmek gerekir. Yıllardır gönüllere taht kuran Vosvosların geçmişi 2. dünya savaşına dayansa da onlar her zaman sevginin ve barışın simgesi oldular ve olmaya devam ediyorlar.
İlk kez 1939`da Hitler`in siparişiyle üretilen ve 45 yılda 21 milyon satarak Dünyanın gelmiş geçmiş en çok satan otomobili konumunda.
`Beş kişilik bir aile rahatça sığsın, 100 km.`de altı litre benzin yaksın, sıfırın altında soğuğa dayansın ve fiyatı da 1000 markın altında olsun!`
Bu hedefle yaratılan ve dünyada efsaneye dönüşen otomobil bugün hala yollarda..
Vosvos, ilk kez Alman diktatör Adolf Hitler`in `halk otomobili` siparişi üzerine hayata geçirildi. İlk olarak 1931 yılında Stutgart`ın arka sokaklarındaki atölyesinde 55 yaşındaki Ferdinand Porsche tarafından tasarlanan Volkswagen, Hitler`in halk otomobili projesiyle birleştirilince geniş kitlelerle buluşup yollara düştü.
Ferdinand Porsche ile görüşen Hitler, halk için bir otomobil istiyordu. Bu öyle bir otomobil olmalıydı ki, `iki yetişkin ve üç çocuğunu rahatlıkla içine almalı, 100 km.`de altı litre benzin yakmalı, sıfırın altında ısı koşullarına dayanmalı ve değeri de kesinlikle 1000 markın altında` olmalıydı. Böylece Porsche, daha önceki çalışmalarından yola çıkarak ilk Volkswagen`i tasarladı.
Bu otomobilin halk için yapıldığını ve günlük yaşamlarının önemli bir parçası olacağını belirten Hitler, otomobile, `sevinç getiren güç otomobili` anlamında `Kraft Durch Freude-Wagen (KdF-Wagen)` adını verdi. Seri üretime 1939`da başlandı. Bu yıldan itibaren Volkswagen sahibi yapılmak üzere 270 bin Alman`dan kesilen yüz binlerce mark, savaş bütçesine aktarılmış ve 2. Dünya Savaşı`nda kullanılmıştı.
Volkswagen, otomobil tarihinde kesintisiz olarak en uzun süre üretilen
araç olma rekoruna sahip. 45 yıl boyunca 21 milyonla `en çok satan rekoru` da olan otomobillerin bir diğer özelliği ise en çok değişim geçiren araç olması. Vosvoslar, 1934`ten 1990`lara dek 269 bin değişikliğe imza atmış.
Sinema tarihinde başrol oynayan tek otomobil olma özelliği de bir Vosvos olan Herbie`ye ait... Bir Vosvos`u yalnızca onun yaşamı üzerinden anlatan tek sinema filmi olan `Love Bug-Aşk Böceği`, 1969`da gösterime girdiğinde dünyanın dört bir yanındaki Vosvos tutkunlarının yanı sıra milyonlarca çocuk ve yetişkin sinemalara akın etmişti. İlk Herbie filmi 1972`de Türkiye`de gösterime girdiğinde, gişe rekorları kırmıştı.
Vosvos otomobiller, dünyanın büyük bölümünde `böcek`, Türkiye`de `tosbağa` ve `kaplumbağa` Meksika`da ise herkeste bir tane bulunduğu için `göbek deliği` ismiyle tanınıyor.
Vosvos arabaların bir özelliği de sahiplerinin selamlaşmaları... Vosvos sahipleri, birbirlerini hiç tanımasalar bile yollarda karşılaştıklarında farlarını yakıp söndürerek selamlaşıyor.
Türkiye`den Brezilya`ya, ABD`den Endonezya`ya, Yunanistan`dan Meksika`ya dek dünyanın dört bir yanında onlarca Vosvos kulübü bulunuyor.
İlk üretim çalışmaları 1931 yılında Almanya`da başlayan ve son kez 2003 te Meksika`da üretilen Vosvoslar 72 yıllık bir hikayeyi yollara perçinledi..
Bizler de Vosvos sevdasını yaşatmak ve diğer vosdostlarımızla kaynaşmak adına hiçbir etkinliği ve toplantıyı kaçırmamaya çalışıyoruz. Küçükmenderesli Vosvoscular olarak Ankara'da Ödemiş'i temsil etmek ve diğer kardeşlerimizin yöremizdeki etkinliklere katılımını sağlayabilmek adına bu toplantıya iştirak ettik. Ödemiş ve yöresinin tanıtımında bizlerin de bir damla katkısı var ise ne mutlu bizlere. Vosvos sevdası anlata anlata bitmez. Eşim Özlem Erakyol'un birkaç ay önce kaleme aldığı yazıyı da okuyarak vosvos sevdasının derinliklerine dalabilirsiniz. Tabi ki daha bitmedi, önümüzdeki günlerde de zaman zaman vosvoslarımızdan bahsetmeye devam edeceğiz. Önümüzdeki hafta görüşmek üzere hoşçakalın…
melih erakyol